イエス・キリストが出てくる漫画を日本語訳してみた

 教会員の友達が以前シェアしてくれた、イエスさまが出てくるプチ漫画がジワジワ来るので、他の種類も見たくなって探してみたら見つけました!
 http://www.turnbacktogod.com/jesus-christ-cartoons/

大笑いするようなものじゃないけど、心に明かりが灯るような温かさをくれる漫画たち。
そしてイエスさまがとても愛らしく描かれていて、とても好きなのです!

結局、誰が描いたのかは分からないけど、その記事を作った人が「ブログとかにも貼ってどんどんシェアしていいよ!」的なことを書いてくれているので、わたしもやってしまいます!
抜選して、その記事にあった英語とわたしなりの簡単な日本語訳をつけました。




イエスさまはあなたを待っている
わたしたちは人生の旅をイエスさまと共に始める。
だんだんと「楽しいもの」にわたしたちは心を奪われるようになる。
わたしたち:「すぐに戻ってきますから!」
しばらく経ってから「こんなに遠くに来てしまった…けど何も得られなかった…」
「戻ろう。イエスさまは待ちくたびれて先に行ってしまうまで、どのくらい待っててくれたのかなあ…」
イエスさま:「時間がかかりましたね。じゃあ行きましょうか」


Jesus waits for You
We start our life journey with Jesus.
We get attracted to the ‘FUN’ of this world
We say to Jesus: I will be right back
I came so far but I have gained nothing…
Let’s go back, I wonder how long Jesus waited for me before He got tired and left…
Jesus says: That took a while. Let’s get started again.







イエスさまの最優先事項
わたしたちはとても忙しい日々を送っている。
イエスさま:「あなたの生活はどうですか?大変なことはありませんか?」
わたしたち:「すいません、イエスさま…ちょっと今忙しすぎて…後で祈りますから…」
イエスさま:「わたしの話を聞きたくはありませんか?」
わたしたち:「イエスさま、本当に忙しいんです…今はちょっと… これ全部片付けたら、聖書を読みますから…」
天使:「イエスさま!これ全て読んでおいてください!」
他の天使:「シー!静かに待ってて。イエスさまの最優先事項はあの子どもといっしょに過ごすことなんだから…」

Jesus’ first priority
We lead such a busy life.
Jesus asks: what’s been happening in your life?
We reply: Sorry Jesus…I’m too busy right now…I’ll pray later…
Jesus asks again: Do you want to hear my story?
We reply: Jesus, I’m really busy…not right now…After I get all this sorted out, I’ll read the Bible…
1st Angel: Jesus, please have a read through this!
2nd Angel: Sshhh! You have to wait. Jesus’ first priority is to spend time with that kid…




  
神様は遠すぎる?
わたしたち:「ぼくからは神様はあまりに遠すぎるや…
だって、何も見えないんだもん。遠くにいるんだろうなあ…」
(イエスさまはとてもわたしたちの近くに立っている)

God is too far away
We say: It seems like GOD is too far away from me.
I can’t see anything. He is too far away.
(Jesus is standing so close to us)





わたしたちの愛の渇き
わたしたち:「君のことを本当に愛してるよ!だからね、気持ち受け取ってもらえるよね?
ぼくの時間も何でも持ってるもの全部きみに捧げられるよ。だって愛してるからさ…
きみのためになんだって出来るし、どこへだって行くさ。だから、お願い…」
イエスさま:「いいね…」
わたしたち:「主よ、何とかしてください、お願いします…」
イエスさま:「わたしに愛の告白は出来ませんか?
わたしだったらあなたの愛を100倍にしても返すのに…」
イエスさまもわたしたちの愛を感じたいのです


Thirsty for our Love
We say: I really love you. Please accept my love…
I can give you my time and all that I have. Because I love you…
For you, I can do anything and I can go anywhere. So, please…
Jesus says: How nice…
We say: Lord, do something! Please…
Jesus says: Can’t you confess your love to me?
I can repay your love hundred folds…
Even Jesus wants to feel our LOVE for Him.




神の守り
わたしたち:「神さま、どうぞわたしをお守りください」
そして、小石が一つ当たる
わたしたち:「どうして神さま!祈ったのに!」
振り返るとそこには、何個もの石が投げられるのを守っていたイエスさまがいた
イエスさま「ああ、すいません。一つ当たってしまいましたか?大丈夫ですか?」

God’s protection
We pray: God, please protect me.
A stone hits us.
We say: Why God? Why?
We turnback and see Jesus protecting us from a shower of stones.
Jesus to us: I’m sorry, did I miss one? Are you alright?



Karin Yuki

コメント

人気の投稿