織物

(日本語の詩は「紙切れに書かれた言葉」より)

『織物』





私の人生は、神と私が織る布
神は色を選ばれ私は織る
神は悲しみの糸を入れられる
私は布の一部だけを見て織る
神は全体を見ておられる
神が考えられた模様は
金や銀の糸だけではない
神の熟練した手には
暗い色の糸もある
私にはその訳は分からない
機織り機が止まり
静寂が戻ってくる時
織りあげた布を
神が広げて説明をされるまで

_________________

(英語)


“Life is but a Weaving” (the Tapestry Poem)

“My life is but a weaving
Between my God and me.
I cannot choose the colors
He weaveth steadily.

Oft’ times He weaveth sorrow;
And I in foolish pride
Forget He sees the upper
And I the underside.

Not ’til the loom is silent
And the shuttles cease to fly
Will God unroll the canvas
And reveal the reason why.

The dark threads are as needful
In the weaver’s skillful hand
As the threads of gold and silver
In the pattern He has planned

He knows, He loves, He cares;
Nothing this truth can dim.
He gives the very best to those
Who leave the choice to Him.”


― Corrie ten Boom

コメント

人気の投稿